MaSa KiNi SeRiNg MeNCeMBuRui KiTa..TeRuS MeLaNgKaH Ke HaDaPaN & TiNgGaLkaN Yg Di BeLaKaNG..Yg BaiK DiJaDiKaN PaNdUaN HiDuP & KrG BaiK DiJaDiKaN PeNGaJaRaN..

Friday, June 18, 2010

Luv & Misz Myself..


Haha..lawak2..sayangi diri sendiri terlebih dahulu lg baik dr menyayangi org lain. Dah brp ari aku xsempat nak post sumthing kt blog aku. Aku xberapa nak sihatla.. Slalo sgt kne flu..tp bkn H1N1..huhu..mtk2 jauhkanlah. Muda lg ni..OPs..yeke..yela xkwin lg ni..kwin je ingt!!xla..bru nk start kerjaya..kwn2 len smua dh berjaya dlm hidup..alhamdulillah. Aku doakan korg smua bahagia dgn keje dan kluarga masing2.. Sebenarnye aku boring sgt2 skrg ni..duk umah cm pompuan..huhu..xtau nk wtpe lg..nk tnm pokok pn, cuaca asyik xmenentu..Nk g kua jln2..duit semakin surut.huhu..posting oh posting..ble kah aku akan dipostingkan...then ble dh dpt posting, 3bln xde gaji.. waduh..ape harus aku wat. Bln8 pose then bln9 raye..duit lg..huhu..nk cri kje kang.. bru stat kje dh kne pggl posting..wahai UPSi dan KPM berilah kami jawapan@informasi mengenai posting ni..aduyai..xsanggup den nk menunggunye..huhu.. erm, td lyn al kuliyyah..huhu..cm bek je..ble kupas isu taubat ni, smpai esk pn xabih2..so sebagai umat Islam dan orang melayu..aku sedar akan kesilapan aku selama ini..aku akan berubah kepada yang lebih baik..InsyaAllah..kdg2 aku malu ngan bangsa aku sendiri.. Betulla pepatah DR M.."Melayu Mudah Lupa"..kita kdg2 leka smpai kte xsedar sape diri kte..aku malu ngn bangsa aku skrg ni..termasuk diri aku..banyak orang kita dh jauh hanyut ke landasan yang slh..aku ingat kata2 kwn aku yg berbangsa cina ni.."Aku bukan ape beb, aku tgk bdk Melayu ni minum air setan, main pompuan, judi smua tu xberingat..pk enjoy je kat dunia ni..akhirat xpernah nak tau"..aku terkedu sekejap. Peh bangsa lain pn blh ckp cmtu..xkn kte org Melayu beragama islam lagi xpernah terpikir akan dosa-dosa yang kte lakukan. Memanglah smua ckp, relax r muda lg..nnti leh taubat. peh..Sesungguhnye..Tuhan itu Maha Berkuasa lg Maha Adil..klo dia nk tarik nyawa kita..xkire di mana dan ble2 sje.. Nauzubillah. Harap kawan2ku sedar dan jgn terlalu leka..kita dh byk wat kesilapan..ayuh same2 kte meminta keampunan dari Nya dan bertaubatlah..sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun lg Maha Mengasihani..

No comments:

Post a Comment