MaSa KiNi SeRiNg MeNCeMBuRui KiTa..TeRuS MeLaNgKaH Ke HaDaPaN & TiNgGaLkaN Yg Di BeLaKaNG..Yg BaiK DiJaDiKaN PaNdUaN HiDuP & KrG BaiK DiJaDiKaN PeNGaJaRaN..

Monday, September 20, 2010

PoSTING!!!

Dalam keindahan Bulan Ramadhan terakhir dan menjelangnya syawal 1431H. Aku dikejutkan dengan khabar berita yg begitu manis. Sedang aku dalam perjalanan ke Jb bersama2 rakan lain, aku diberitahu bahawa keputusan posting telah keluar dan aku di tempatkan di Negeri Tanah Air ku sendiri..tekala ktne..huhu..Alhamdulillah kerana dalam kegembiraan nak menyambut Raya Aidilfitri then, dapat berita yang sangat baik. Bersama-sama rakan yang lain, aku amat bersyukur pada Ilahi kerana kita dibukakan pintu rezeki disaat ini sebab dapat di postingkan juga, setelah 3 bulan kite menunggu. Ade hikmah disebalik kelambatan kita diposting terutama bagi diri aku sendiri sebab aku dapat mencari pengalaman berjumpa dengan pelbagai ragam manusia di dunia ini selepas aku bekerja sebagai pembanci di daerah aku. Kemudian, dalam bulan ramadhan lepas, kita dapat mendekatkan diri pada NYA dengan menunaikan ibadah puasa dan berterawikh dengan lebih baik dan sempurna. Walau apa pun, aku masih tak excited lagi untuk posting sebab dalam kepala aku nak abihkan raya dulu..huhu..cam budak2 je..Alhamdulillah, aku dapat menghabiskan raya tahun ini dengan baik dan penuh kesyukuran.

Buat kawan2 aku yang ada terbaca blog aku, aku minta maaf sebab aku banyak berbohong untuk menyatakan tempat aku di postingkan. Bukan sebab nak bohong tapi, aku suke bermain teka-teki dan aku masih belum blh bg jawapan sehingga aku dapat menyatakan di mana sekolah akan aku di tempatkan. Kadang2 aku meluat juga tgk kwn2 yg terlalu excited coz cam bdk2 sekolah je. Sepatutnya kita haruslah bersujud kesyukuran kepada NYA dan sama2 berdoa serta berusaha untuk menyiapkan diri bagi meneruskan perjuangan Lambaian Malar Hijau dengan mendidik anak bangsa ke arah lebih memantapkan kemajuan diri, keluarga serta Negara. Ini tidak, sibuk sangat dengan bertanya ke mana sekolah kita dapat. Rezeki kita sudah ada tapi, kita kenalah bersabar dan bukanlah kita perlu menunjuk sangat. Ape pun, kita masih berada di dalam bulan syawal yang mulia ini, aku ingin memohon maaf sebab aku banyak mengguris perasaan serta perlakuan yang boleh menyebabkan kalian terasa dan terluka serta tersinggung.

*** Ibarat sekuntum mawar merah dipupuk embun pagi lalu disinari suria indah bak pelangi, begitulah jiwa murni seseorang pendidik yang bakal menggegar dunia dengan penuh keikhlasan dan keilmuan demi menjamin masa depan anak bangsa kita...

3 comments:

  1. macam ni la baru la gaya cikgu...kdg2 confius ngn cikgu zaman sekarang....terlalu moden....tahniah for the posting...jd cikgu yg baik okay...

    ReplyDelete
  2. huhu..tq my fwen..hope aq menjadi seorang guru yg baik..huhu

    ReplyDelete
  3. eemm..berbahagia lah anda di sklh bru.
    takala ia hanya di smkbsa..huhu...
    yup...!!be a good teacher...don..
    notiy..notiy..hahaha....

    ReplyDelete