MaSa KiNi SeRiNg MeNCeMBuRui KiTa..TeRuS MeLaNgKaH Ke HaDaPaN & TiNgGaLkaN Yg Di BeLaKaNG..Yg BaiK DiJaDiKaN PaNdUaN HiDuP & KrG BaiK DiJaDiKaN PeNGaJaRaN..

Thursday, August 5, 2010

Malakoff University Duathlon Series 2010 (UM Race)


Tanggal 31hb Julai 2010..aku, apex & awangku bergabung tenaga utk bertanding dalam Malakoff University Duathlon Series 2010 (UM Race). Bangun pg seawal mungkin iaitu kol7pg then mandi dengan penuh kesungguhan tapi ianya penuh dengan kesejukan.. huhu.. lalu menyiapkan diri utk trs berjuang..tepat jam 9.00pg aku bersama squad ku mengotakan janji.."walau apepn terjadi, kita akan teruskan perjuangan sehingga ke garisan penamat"..janji bukan no last..huhu..aku disaran sebagai pelari pertama..

Saat aku melangkah ke garisan permulaan..aku bersalaman dgn Dr Halim & Prof Dr
Salleh..lalu dia tegur.."jgn men ragbi plak napie"..huhu..aku bersenyum tanpa menoleh kebelakang dan terus berdebar menunggu hon permulaan dibunyikan..Dikala aku dilepaskn dr garisan mula..aku berkata dlm hati..waa,..blh ke aku berlari 2round ni utk selesaikan tugas sbg pelari pertama (maklumlah training stahun skali)..lalu aku set dlm mindaku..aku bkn berlari utk diriku seorg..tapi utk team & nama UM..so aku tabahkan ati utk terus berlari tnpa menoleh sape diblkg ku..huhu..macam2 yg timbul dlm fikiranku semasa berlari..tp aku gagah krn aku bkn seorg yg mudah menyerah klh...huhu..

Langkah demi langkah aku lakukan dan akhirnye...aku sampi ke garisan pnmt utk disambung oleh rakanku si Awangku..lalu dia pn menyambut no ditgnku dan berlalu tnpa berkata ape sambil mengayuh basikal..huhu,..aku terase semacam xberdaya utk terus berdiri.lalu aku berkata kepada apex.. teruskan perjuanganmu selagi kite blum selesaikan tanggungjwab kte sbg wakil senior UM..huhu.. masa berlalu tanpa disedari..tungu pny tungu..dkt 30mnt awangku xsmpai2..lalu apex&aku berkata.. mungkin basikal ade mslh..huh..dgn penuh kepercyaan menunggu tibanya awangku..akhirnye smpi juga dia ke tmpt yg diharapkan..lalu apex pn menyapa no tersebut dan menyambung larian terakhir.. dan akhirnye pasukan kami berjaya....berjaya utk abihkan larian dan ntah no berapa kami dpt..ape yg penting kerjasama dan smgt sepasukan,,tq shbtku...

No comments:

Post a Comment