MaSa KiNi SeRiNg MeNCeMBuRui KiTa..TeRuS MeLaNgKaH Ke HaDaPaN & TiNgGaLkaN Yg Di BeLaKaNG..Yg BaiK DiJaDiKaN PaNdUaN HiDuP & KrG BaiK DiJaDiKaN PeNGaJaRaN..

Wednesday, August 18, 2010

ImPiaNKu dAn SeMua KauM Ku...


Hidup dimukabumi ini tidak sempurna sekiranya diri ini tidak dihiasi dan ditemani oleh seorang insan yang bernama WANITA atau PEREMPUAN. Oleh itu, aku tidak mencari seorang wanita untuk dijadikan kekasih, tetapi aku mencari seorang teman untuk mendampingi hidupku hingga ke akhir hayatku. Seorang yang boleh mengingatkan aku, kiranya aku terlupa, menegurku sekiranya aku leka, memberi nasihat sekiranya aku terlebih dan apa yang paling penting wanita itu amat aku percayai untuk mendidik anak-anakku kelak dan generasi yang akan lahir daripada keluarga kami nanti. Untuk itu, aku perlu sedar dengan apa yang aku impikan ini samaada menjadi kenyataan ataupun sekadar hanya dipinggiran..

4 comments:

  1. Cinta terbesar dan cinta hakiki bagi orang yang beriman ialah cinta kepada Allah. Dan cinta kepada Allah-lah yang seharusnya menjadi motivator terbesar dan tidak terbatas..;)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..amin..kte kongsi bersama2

    ReplyDelete
  3. dear you
    "A soulmate is someone who has locks that fit our keys, and keys to fit our locks. When we feel safe enough to open the locks, our truest selves step out and we can be completely and honestly who we are; we can be loved for who we are and not for who we’re pretending to be..."
    =)

    ReplyDelete