MaSa KiNi SeRiNg MeNCeMBuRui KiTa..TeRuS MeLaNgKaH Ke HaDaPaN & TiNgGaLkaN Yg Di BeLaKaNG..Yg BaiK DiJaDiKaN PaNdUaN HiDuP & KrG BaiK DiJaDiKaN PeNGaJaRaN..

Thursday, June 10, 2010

Coretanku...

Aku ni seorang yang periang..tp sejak kebelakangan ni aku suke menyendiri dan rase sedih je..erm myb aku teringat kt seseorang..dlm hidup aku ni byk yang aku impikan xdpt lg...myb aku ni terlalu cerewet..tp xgak cz aku dh mkn sayur..huhu..walaupun aku dibesarkan oleh kluarga angkat tp aku bahagia..perjalanan hidup aku ni umpama seorang yang memperolehi sesuatu takdir tanpa disedari dan terdapat hikmah disebaliknya...betulla dari aku lahir lagi dh dijaga oleh kluarga angkat..then, aku xprnh ada cite2 nk msk 'U'..skali masuk smpi 2 'U'...jd ckgu..aduyai..jauh sgt ngn ape aku impikan..tpkn smua tu takdir...1more..sape2 yg pernah hadir dlm hidup aku, terutama wanita2 yg dh bhgia skrg..aku happy sgt.,,korg smua dh bhgia bersame org tersyg..kwn2 yg byk terase ngn sikap aku..aku mtk maap..mmg aku ni kdg2 xbtl ckt time bz2..phm2la..bdk kg ble dh msk bndr..duk kl plak tu..dkt 4thn gak...sng ckp pas aku msk UM..byk gak tmpt aku merantau..means..g jaln2 kua dr jhr la...dlu.. dr drjh 1 hingga form6...jhr jela aku duk..xberkembang lgsg..huhu..tp skrg aku dh smkn dewasa..dh pikir ke arah masa dpn..kwn2 pn byk sgt yg dh berjaya..samaada dlm pekerjaan mahupun perkahwinan..mane xnye..aku calon pn xde...diorg anak 2,3 lg..huhu...hidup oh hidup..ape pn byk sgt aku dh blajo ngn smua ni..hrp2 kebahagian tu akn dtg kt aku satu hari nnti..Doa2kn lah yerk kwn2...Daaaa...

6 comments:

  1. "Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan. Teruskan perjuangan anda walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup"...
    "Hidup tidak boleh berpandukan perasaan hati yg kadangkala boleh menjahanamkan diri sendiri. Perkara utama harus anda fikirkan ialah menerima sesuatu atau membuat sesuatu dengan baik berlandaskan kenyataan"

    ReplyDelete
  2. waa...terharunye..betul2 kata-kata kamu itu..siapa kah gerangan yang comment ini???

    ReplyDelete
  3. hmm..even bella xknal sgt abg napi..tp ble bce nih..bru bella bole tao psl abg napi..sbb tym kt um dlu cm nmpk gk yg abg napi cm malu2 kucen gtu..:D..
    bole la nk follow blog abg napi..ngeh3~

    ReplyDelete
  4. yeke malu2 kucin..mane ada..tp mmg pn..huhu..blh je..klo rjn la..if not bnda yg sma je..

    ReplyDelete
  5. napi,, kita ni dlahirkan dengan satu cerita yang panjang dan lengkap.. kita hanya melakonkan jer.. jadi kita kena redha dengan ketentuanNya. jadi take it's easy k, walaupun it's so hard.. kalau kita bezakan diri kita dengan orang yang lebih berjaya dari kita mmg kita rasa diri kita rendah n kecil,, cuma kita bezakan diri kita dengan orang yang bernasib malang, tiada pelajaran, tiada pekerjaan,, mesti kita lebih bersyukur,, tapi bagus tgk org yang lebih berjaya untuk motivator diri kita,,

    ReplyDelete
  6. Ermmmm..myb pernah berjumpa tp x bersuara..

    ReplyDelete